Before you continue

To give you the best possible experience please select your preference.

Continue
Enreach
Atpakaļ uz pārskatu

Telekomunikāciju tendences

16 maijs 2023

Telekomunikāciju nozare strauji aug, un sagaidāms, ka tuvākajā nākotnē tā piedzīvos būtiskas izmaiņas tehnoloģisko sasniegumu dēļ. Tendences, kas ietekmēs telekomunikācijas nozari 2023./2024. gadā: 

  • 5G tehnoloģija nodrošinās ātrāku tīkla attīstību, nodrošinot jaunas lietojumprogrammas ar jauniem pielietojumiem; 
  • IoT un viedie sensori sniegs vieglu reāllaika datu apkopošanu un nodrošinās ātru lēmumu pieņemšanu; 
  • MI un botu mācību pamatā būs automatizēti procesi, kas palielinās darbības efektivitāti; 
  • videokonferences un sadarbības rīki kļūs arvien populārāki, jo attālināts darbs kļūst aizvien populārāks. 

Šobrīd telekomunikācijas tendencēs, bieži tiks apspriesti 5G pakalpojumi, vispārīgā drošība un mākslīgais intelekts (MI), jo tie ienesīs tirgū jaunus risinājumus, kas nākotnē būs neizstājami

5G 

Telekomunikāciju nozare jau vairākus gadus piedāvā 5G pakalpojumus, taču šie pakalpojumi neizmanto visas 5G tehnoloģijas iespējas, tā vietā izmanto esošo 4G (LTE) infrastruktūru. Lai pilnībā realizētu 5G potenciālu, nākamais solis būs "atsevišķa" 5G ieviešana, kas, domājams, ļaus nodrošināt tādas uzlabotas funkcijas kā tīkla sadalīšana. 

Ja pašlaik izmantojat 5G tālruni, jūs, iespējams, domājat, ka galvenais jaunās tehnoloģijas ieguvums ir lielāks ātrums. Tomēr tas nav līdz galam precīzi, jo 5G spēj atbalstīt novatoriskas lietojumprogrammas un digitālos pakalpojumus, kas iepriekš nebija iespējami. Turklāt 5G nodrošina uzlabotu drošību un uzticamību, kas ļaus veikt tādus uzdevumus kā attālināta operācija, ko pašreizējie mobilie tīkli nevar realizēt. 

Telekomunikāciju drošība

Nākamajā gadā tīkla operatoriem būs ļoti svarīgi veikt nepieciešamos piesardzības pasākumus, lai pasargātu sevi no kiberuzbrukumiem un tirgus nestabilitātes. Lai gan abiem ir nepieciešamas atšķirīgas stratēģijas, tie ir vienlīdz svarīgi, lai nodrošinātu uzņēmējdarbības noturību un sagatavotību nākotnei. Vēsturiski lielākos drošības apdraudējumus izraisījuši hakeri un zagļi, kas mēģina piekļūt datiem, kurus var pārdot vai izmantot, lai pārņemtu uzņēmumu, korporatīvā spiegošana, kā arī darbinieku zināšanu trūkums par drošības pasākumiem, piemēram, drošu paroļu lietošanu un izvairīšanos no pikšķerēšanas uzbrukumiem. Tā kā telekomunikāciju uzņēmumi nodrošina infrastruktūru dažādu digitālo pakalpojumu darbībai, tie ir ļoti vēlami mērķi tiem, kam ir ļaunprātīgi nodomi. Tāpēc telekomunikāciju uzņēmumiem ir svarīgi novērst jebkādas ievainojamības, izmantojot IoT arhitektūru, lietotāju izglītošanu un partnerattiecības ar trešām personām. 2023. gadā šo draudu identificēšana un mazināšana būs galvenais telekomunikāciju operatoru pienākums. 

Telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēji turpinās gūt priekšrocības, pārceļot savu kritisko IT infrastruktūru uz mākoni, neatkarīgi no tā, vai tie būs publiski, privāti vai hibrīdmodeļi, tā vietā, lai paļautos uz privātiem datu centriem. 2023. gadā telekomunikāciju uzņēmumi izmantos mākoni, lai panāktu mērogojamību, radot pakalpojumus, kurus var ātri palielināt vai samazināt atkarībā no pieprasījuma vai ārējiem faktoriem, piemēram, izmaksām vai piegādes ķēdes traucējumiem. Šī pieeja ļauj pārbaudīt jaunus pakalpojumus tirgū un novērtēt, neradot milzīgus infrastruktūras izdevumus, ja tie klientos nerada vērā ņemamu interesi. Šī mākoņdatošanas stratēģija kļūs arvien svarīgāka, jo telekomunikāciju operatori sacenšas, lai gūtu peļņu no 5G pakalpojumiem un atšķirtos, piegādājot rīkus, kas ļauj klientiem ātri un efektīvi tos izmantot. Šogad galvenie spēlētāji, piemēram, AT&T, Vodafone un Telefonica, sadarbojās ar mākoņa pakalpojumu sniedzējiem, lai pārvaldītu savas datu apstrādes darbības. Nākamajā gadā paredzama šīs tendences paplašināšanās, jo telekomunikāciju uzņēmumi izstrādā pakalpojumus, lai atbalstītu 5G un perifērijas skaitļošanas pakalpojumus, izmantojot mākoņa platformas. 

Mākslīgais intelekts (MI) 

Mākslīgajam intelektam (MI) ir milzīgs potenciāls revolucionizēt dažādas nozares, un telekomunikāciju nozare nav izņēmums. Telekomunikāciju operatori MI izmanto vairākiem mērķiem, piemēram, lai uzlabotu klientu apkalpošanu, prognozētu tīkla trafika pārvaldību un optimizētu tīkla veiktspēju. Izmantojot virtuālos palīgus un tērzēšanas robotus, telekomunikāciju operatori var efektīvāk reaģēt uz tehniskā atbalsta pieprasījumiem, problēmu novēršanu un tīkla uzturēšanas vajadzībām. MI algoritmi tiek izmantoti tīkla trafika optimizācijai, lai piešķirtu vairāk resursu apgabaliem ar lielāku pieprasījumu un samazinātu tos vietās, kur pieprasījums ir zems. Turklāt mākslīgais intelekts un mašīnmācīšanās (ML) var palīdzēt identificēt krāpnieciskas darbības, piemēram, nesankcionētu piekļuvi tīkliem, pakalpojumu zādzību, zagtas paroles un lietotāju profilus. Tā kā MI tehnoloģija turpina attīstīties un telekomunikāciju operatoru izaicinājumi kļūst arvien sarežģītāki, mēs varam sagaidīt, ka 2023. gadā šajā nozarē MI izmantos vēl novatoriskākus un negaidītākus veidus. 

Uzzini vairāk par telefonijas risinājumiem
Lūdzu, akceptējiet mārketinga sīkfailus, lai aktivizētu šo veidlapu.